maanantai 2. helmikuuta 2015

Vo2 max ergolla!!

Testiä!

Kävin tänään tekemässä melonta ergometrillä Vo2max testin Varalassa. Testi protokolla oli minulle jo entuudestaan tuttu, vedimme 7x 3.30min kuormia joka jälkeen pidempi tauko ja 3minuutin "all-out" kuorma. Vauhtia mitattiin wateissa ja lähtö watit olivat 65 jota sitten nostettiin 15 pykälällä per kuorma. Viimeinen "all-out" kuorma siis mahdollisimman kovalla keskiarvo wateilla.

Mitä testistä irti? No kyseisestä testistä minulle katsotaan aerobinen- ja anaerobinen kynnys syke, sekä työteho kynnykset jotka ilmoitetaan watteina. Myös saadaan tietoon maksimaalinen hapenotto sekä syke, että maitohappo arvot meloen.

Testi sujui minulla oikein hyvin sillä pystyin vetämään sen nyt loppuun asti ilman minkäänlaisia ongelmia jotka ovat kostautuneet aikaisemmissa testeissä. Viimeinen loppuun asti pystymäni työ/teho tai vo2max testini on 2 vuoden takaa. Joten onnistuminen testissä oli jo suuri voitto minulle.

Testissä mitattiin myös veriarvot jotka näyttivät hyvää 3 viikon 1200m korkeudessa vietetyn leirin jäljiltä hb: 171 ja hematokriitti 50

Testin tulokset ehdimme jo katsoa nopeasti testin jälkeen Marko Haverisen kanssa läpi. Tulokset näyttivät että peruskunto johon nyt viimeiset 2kk on painotettu selvästi olivat parantuneet marraskuussa tehdystä testistä. Hyvä niin! Arvoja jotka sain testistä 54ml/kg/min ja reilu 4 l/kg/min. Max laktaatit nousivat minulle uusiin ennätyslukemiin 13.5. "All-out" 3min kuorman avg.watti lukema oli 213w joka minun painollani tarkoittaa 2.73 w/kg. Näissä arvoissa löytyy vielä parantamisen varaa jotta matka maailman huipulle toteutuu.












Pätkä testistä

Nyt on harjoittelusta vietetty hieman kevyempi jakso kotona ja seuraavaksi suuntaan Espanjan Sevillaan 6.2. 4 viikon harjoitus leirille. Sieltä sitten seuraavaa päivitystä!!

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/13608507/?claim=fvuv87tfkbp">Follow my blog with Bloglovin</a>

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti